Lilla Alve är här!

Förlåt för dålig uppdatering men som ni kanske räknat ut och redan vet så har det kommit en liten Alve :)


För en vecka sen kom han ialla fall :) , och han hade brottom!!
jag tar det från början....

Tidigt på lördags morgonen vaknade jag av värkar nu var det äntligen på gång! inte jätte starka värkar utan precis så jag kännde att det var på riktigt.
Jag låg kvar till halv 8. 
Kännde att det var lika bra att gå upp och äta frukost innan det blev starkare.

Efter ett tag var resten av huset också uppe,  Jocke, Wilmer o Mamma.
Vi åt lite frukost och jag kände att det var lika bra att ringa förlossningen.
Eftersom att det bara var värkar än så länge som var väldigt oregelbundna så bestämde vi att vi skulle avakta ett tag.

10 min efter samtalet så kom det igång med en liten blödning så jag ringde igen.
barnmorskan frågade mig om jag ville komma in på kontroll eller avakta lite till.
Jag berättade att jag har varit lite nojig över att det skulle gå fort eftersom att jag hört flera som haft riktigt snabba förlossningar med nr 2.
Vi bestämde att vi skulle komma in.

Jag hade hela tiden oregelbundna värkar som inte varade speciellt länge.

Framme vid BB lämnade vi kvar allt i bilen, vi skulle ju bara in på kontroll...
( så kameran, videokamran och bb-väskan var kvar i bilen)

inne på bb så fick vi ett rum och jag blev uppkopplad för CTG kurva.
När jag legat där 10 min kände jag att jag behövde gå på toaletten. Ringde på klockan och de kopplade ifrån mig.
Inne på toaletten fick jag några riktigt jobbiga värkar!
Ut igen, vänta på att de skulle komma tillbaka och koppla tillbaka - tog en hel evighet! tillslut ringde vi på klockan.
Nu var jag tillbaka i sängen och tog några jobbiga värkar igen.

Då helt plötsligt kände jag att jag inte kunde ligga längre, behövde upp och stå.
Jocke hjälpte mig.

Väl uppe på benen kände jag att det hände något! och jädrar vad det satt igång!! Stod och hängde på jocke och han frågade mig om han skulle ringa på klockan?  japp!!

In kommer en bm.
OJ,OJ!! sa hon...
Lägg dig på sängen så får jag undersöka (hade inte fått någon eftersom att de bara skulle kolla värkarbetet först)
Av med brallorna.

Då säger hon : Jag känner bebisen, det är bara att börja krysta!
VA????!!!!.......vad säger människan!
Jo, så var det och på två krystvärkar så var han ute, helt otroligt!
Jag och Jocke bara tittade på varandra och skakade på huvudet och sa:
- Vad var det som hände? är vi liksom tvåbarnsföräldrar nu?!

Ja, det har tagit ett tag och smälta allt, det blev en chock för oss båda att det gick så fort.
Vi kom in till BB 9.20  den 14/8 och 10.22 är han född.
Han var 53 cm och vägde 3800g.
 
Så här efteråt, med lite eftertanke, en drömförlossning :)

Så gick det till när lilla Alve bestämde sig för att han ville ut.



kram.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, jag tror minsann lilla Alve är en riktig liten luring. Börjar sitt liv med att lura morsan och farsan, inte illa alls. Va skönt att allt gått bra. Nu har du 2st och 2 pojkar också. Det är du och jag Linda, vi väljer lixom sida. Ja, väljer och väljer.....men ändå. Hur tycker Wilmer det är nu då? kanske inte förstår riktigt än att den lilla sötproppen faktiskt ska stanna hela livet hos er :0) Grattis grattis, hälsa hela familjen.



PS. Var på bröllop i förra helgen (Sörens brorsas) och då var det en gotlänsk DJ, han visste minsann vem Jocke var. Hmm tror han hette Göran eller Görgen men hade ett smeknamn. Gav massor med beröm till Vallers...hälsa till Jocke Ds.

2010-08-21 @ 23:03:42
Postat av: Jennie

hoppsan, det var alltså jag, Jennie som skrev inlägget ovan. glömde lixom "presenter mig"

2010-08-21 @ 23:04:30
Postat av: Linda

Ja,varför ändra ett vinnande koncept ;)

Såg på fb att ni skulle ha kalajs för lillpluttan (som inte är så liten längre..)

måste få se villken tårta det blev!



Det går bra med Wilmer, han är väldigt pussig o kramig på Alve, ibland lite väl mycket, måste ha koll liksom. men så är det väl.

men så långt, så bra.



Vad roligt med Dj:n! måste fråga jocke vem det var.



hälsa dina fina från oss!

kramar.

2010-08-22 @ 11:31:43
URL: http://flingan79.blogg.se/
Postat av: Martina

Grattisgumman:D



vilken sötnos:D



Hoppas allt är bra och ta hand om varandra:) vilken drömförlossning också hihi!

2010-08-22 @ 23:09:56
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Malin [Foto & vardag]

Nämen gud vad söt!! Och grattis!! Vilken drömförlossning :D

2010-08-23 @ 11:38:47
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0